Feature image

Digitala bordsbeställningar blev en succé för Taco Bar

oktober 21, 2021 by Ines Santos

Pandemin blev det stora genomslaget för digitala bordsbeställningar – iallafall för Taco Bar. Det förändrade konsumentbeteendet gjorde att Taco Bar behövde skynda på den digitala utvecklingen inom företaget och förändra både arbetssätt och beställningsflöde. En förändring som bidragit till en positiv förbättring inom verksamheten och nöjda gäster! 

När människor blev uppmanade att undvika köer, trängsel och folksamlingar under pandemin valde allt fler att digitalisera sina verksamheter. Flera konsumenter efterfrågade app- och onlinebeställningar, take away och digitala bordsbeställningar och många restaurangägare såg stora möjligheter med att möta dessa behov. På så sätt kunde restaurangerna bibehålla sina gäster i den mån det gick. 

Taco Bar är en av många restaurangverksamheter som valde att satsa extra mycket på digitala lösningar för att effektivisera arbetet och tillgodose sina gästers behov under pandemin. 

– Numera har Taco Bar en app där gästen kan slå sig ner vid ett av våra bord och beställa mat och dryck via appen. Man skriver in sitt bordsnummer och blir serverad vid bordet, säger Christoffer Ljungstrand, Digital Manager på Taco Bar.  

Pandemin blev genomslaget för digitala bordsbeställningar

Möjligheterna att beställa sin mat digitalt via app har funnits en tid, men det stora genomslaget kom i samband med Corona-pandemin som drabbade restaurangbranschen hårt. Restriktionerna och det förändrade konsumentbeteendet innebar att caféer och restauranger tvingades att tänka om och förändra sina arbetssätt och beställningsflöde. Det menar iallafall Christoffer. 

– Vårt beställningsflöde och arbetssätt i restaurangen har förändrats till ganska stor del efter pandemin, och vi ser bara positiva saker med det!

App-beställningar uppskattas av gäster

Ett integrerat kassasystem och digitala bordsbeställningar effektiviserar arbetsflödet i restaurangen och gör det enklare för Taco Bars personal att ta hand om gästerna, samtidigt som det blir mindre spring mellan bord, kök och kassan. 

– Nu har vi mer tid att ta hand om våra gäster och mindre tid behöver läggas på att ta emot ordrar, säger Christoffer. 

Taco Bars gäster har under en längre tid efterfrågat möjligheten att beställa sin mat digitalt och pandemin bidrog till ett ökat behov av det digitala beställningsflödet, även på plats i restaurangen. I samband med det förändrade kundbeteendet under pandemin såg Taco Bar helt enkelt nya möjligheter med sitt integrerade kassasystem för restaurang och POS-system! Ett digitalt beställningsflöde och digitala bordsbeställningar tilläts av de integrerade systemen – tjänster som uppskattas mycket av gästerna. 

– Våra gäster har anpassat sig väldigt snabbt och tycker att det här är ett snabbt och smidigt sätt att beställa på, säger Christoffer. 

Läs mer om Leeroys integrerade kassasystem för restaurang här.

Ines Santos avatar

Ines Santos, Insights manager