Kom igång!

Få en snabb demo av våra produkter

Fyll i dina uppgifter så hör du från oss direkt i din inkorg.

Feature image

Food for Thought: Nya krav på restaurangerna innebär högre krav på oss

februari 9, 2022 by Karin Whitlock

Karin Whitlock, VD på Leeroy, delar med sig av sina tankar och framtidsutsikter kring digitalisering och innovation inom restaurang- och cafébranschen.

Kontaktlös beställning och leverans

Restaurang- och caféägare hittar kontinuerligt innovativa sätt att förbättra gästupplevelsen både på plats och utanför sina enheter. Detta oavsett om de driver en liten pizzeria i hörnet, en juicebar i galleria eller större café- eller restaurangkedja. Att samhällen världen över har genomgått ett massivt skifte i sitt konsumtionsbeteende har inte gått oss obemärkt förbi.

Tiden då du ska behöva stå i kö för att få beställa din mat, för att sedan vänta ytterligare på att maten ska bli klar är förbi. Det vi ser är en ökad intolerans mot längre väntetider.
Maten ska allra helst beställas genom app eller dylikt, där tid för upphämtning tydligt framgår.

Och skulle du mot all förmodan slunkit in på vägen hem utan förbeställning, så är expresskassor oerhört uppskattade. Med få snabba klick har du lagt din beställning där du sedan kan följa din order steg för steg. Kalibrering av förväntan är nyckeln till upplevd god service.

Öka ditt ordervärde med 30%

Gästerna ställer allt högre krav på sin restaurangupplevelse och en hållbar agenda och gröna alternativ på menyn blir allt viktigare. Användande av lokala producenter kommer vara viktigt ur både miljösynpunkt och innebära mindre risk för försenade leveranser som kan uppstå till följd av pandemin.

För att inte tappa den personliga kontakten med dina kunder är det desto viktigare att idag upprätthålla en kontinuerlig interaktion genom ett lojalitetsprogram.
Att ge dina gäster en personlig upplevelse online och vara tillgänglig i deras telefon genom belöning av poäng och erbjudanden, säkrar du återkommande gäster och lojalitet på lång sikt.

Gäster tenderar att köpa mer och oftare genom app och hos oss på Leeroy ser vi att ordervärdet vid självbetjäning ökar med 30%.

När Google har blivit din nya hemadress

De tekniska och strategiska kraven har höjts i samband med att stora delar av samhällen flyttat ut till den digitala sfären.

Det innebär att du som restaurang- och caféägare inte bara ska ha en kassa, hemsida och app på plats. Du ska även bemästra hur du bäst syns på Google, hittar din målgrupp på Facebook, engagerar via nyhetsbrev och erbjudanden. Sedan ska du rimligtvis omvandla all användardata till insiktsrapporter för att än bättre förstå dina gästers behov.

Konklusionen är att du förväntas vara en marknadsförare, sociala medie expert, digital strateg och data-analytiker vid sidan om din passion att ge människor en fantastisk smakupplevelse.

Nya krav på er innebär nya krav på oss att stötta

Idag finns det fantastisk teknik som underlättar din vardag och minskar kostnaderna. Leeroys digitala produkter hjälper dig att spara tid som du kan lägga på att ta hand om dina gäster. Låt gästerna betala via mobilen för att minska köer, använd vår smarta bong-system för att underlätta för köket och låt vår integration med personalsystem berätta för dig hur du ska schemalägga kommande månad.

Vi kommer inom kort även att erbjuda hjälp med den digitala marknadsföringen för att driva fler och återkommande gäster till din restaurang eller café. Med egna framgångsrika beställningskanaler behåller du både datan på gästerna – och marginalerna!

Få en demo av våra produkter

Fyll i dina uppgifter så hör du från oss direkt i din inkorg.

Karin Whitlock avatar

Karin Whitlock, CEO of Leeroy