Feature image

Produktnyheter 2021

september 29, 2021 by Ines Santos

Vi är i ständig rörelse och samtidigt som tekniken utvecklas och förändras, gör våra tjänster likaså. Under året som gått har vi gjort en hel del produktuppdateringar för kassasystem, app och onlinetjänster – för att förbättra och underlätta för dig i din verksamhet. Här har vi sammanställt produktnyheterna för 2021. 

För gäster (app, onlinebeställning och expresskassa)

Historiska ordrar

Numera kan de som är medlemmar i appen se alla sina historiska ordrar. På så sätt är det enkelt att gå tillbaka till gamla köp för att påminnas om det var något specifikt som uppskattades lite extra, eller enbart för att hitta informationen om den behövs i kommunikation med restaurangen.

Dynamiska priser

Om du vill arbeta med olika priser beroende på vilket serveringsval gästerna väljer har vi numera gjort det möjligt att, i Cloud, konfigurera upp prisavvikelser för valen “Äta här”/”Ta med”. Det priset som ska gälla visas då upp för gäst beroende på vilket val som gjorts. Denna funktion fungerar även i kassorna. 

Tidsestimering 

Vi har förbättrat vår tidsestimering som ges till gäster när de förbeställer via våra kanaler. Den nya tjänsten inkluderar den nuvarande last du har i ditt kök, hur många stationer du har och tillåter dig sätta en min- och maxtid för vad den ska bli.

Betala delprodukter med poäng

Om din organisation använder sig av Leeroy’s Poängsystem för lojalitet, som tillåter medlemmar i appen att samla och köpa produkter för poäng, fungerar det nu att sätta poäng på delprodukter som även de kan användas av gästen vid betalning. 

Beställa till bordet

Appen och WPO:n tillåter nu gäst att skriva in ett bordsnummer vid “Äta här”-beställningar vilket även följer med till köksskärmarna. Det möjliggör din restaurang att arbeta med en lättare version av bordsservering där ni serverar mat till online-gäster. 

För personal (POS & KDS)

Utökad meny

Vi har under detta år utökat vilka typer av produkter du kan lägga in i din kassameny. Förutom den grid-liknande layouten och fri färgläggning kan även globala subprodukter läggas ut direkt i menyn. När de används kommer de automatiskt lägga sig under den senaste tillagda produkten i varukorgen som ett tillval för snabbare arbetsflöde för vanliga tillägg.

Skriva ut bongar från kassan

Vi har utökat vad som går att skriva ut från kassan. Som komplement till din KDS kan du välja att skriva ut samma typ av bong från den kvittoskrivare som är integrerad med kassan. Det är även möjligt att skriva ut allergeninformation till en produkt direkt i kassan på en egen lapp om kund ber om det för att lämna ut. 

Öppna notor & lättare bordshantering

Från och med i år har vi utökat de tillgängliga operationerna i kassan, vilket innebär att personalen kan arbeta med öppna notor för längre sittningar där gästen betalar i slutet. Du kan även koppla ihop notan med ett bordsnummer eller ge den ett fritextnamn för att lättare hitta den igen. Det angivna bordsnumret kommer visas på köksskärmarna vilket möjliggör din restaurang att arbeta med en lättare version av bordsservering där ni bär ut maten.

När det är dags för betalning går det även att plocka ut specifika produkter på en öppen nota och lägga över dem på en ny. Detta tillgängliggör att någon i sällskapet kan betala sin del tidigare eller ge varje gäst (om flera beställt på samma nota) ett eget kvitto.

Hantera återköp från kassan

För en bättre hantering av lagda ordrar till din restaurang kan personalen numera komma åt alla historiska ordrar och deras tillhörande kvitton – direkt i kassan. Detta gäller oberoende av vilken säljkanal de kommit in från (MPOS, app, wpo, epos). Med hjälp av sökfält och diverse filtreringar kan du hitta igen den order du söker efter. Därifrån kan ett återköp genomföras och de två köpen kopplas ihop så du även kan se vad som tidigare betalats ut – både återköp på hela kvittot eller delat av det. 

För backoffice (Cloud)

Integrerad fakturatjänst

Leeroy’s system har nu integration med Fortnox, TripleTex och Björn Lundén som sätts upp via Cloud. Faktura går att välja som betalmedel i kassan (MPOS) samt vår web preorder för företagskunder (WPO). Vilka användare som är godkända fakturakunder samt faktureringen sköter du via den fakturatjänsten du valt. 

Nytt erbjudande 

Du kan numera konfigurera upp typiska “Köp 2 st, få 1 st på köpet”-erbjudanden genom vad vi i Cloud kallar Buy & get. Det möjliggör fler varianter av hur du kan belöna dina gäster samt skapa attraktiva erbjudanden.

Integration med Planday

Om din organisation arbetar med Planday har ni nu möjlighet att exportera försäljningsdata direkt till dem.

Hantera återköp från alla butiker

För att möjliggöra bättre hantering av lagda onlineordrar till din organisation kan du komma åt alla historiska ordrar och deras tillhörande kvitton i Cloud. Detta gäller för de online-säljkanaler du arbetar med (app, wpo och epos). Med hjälp av sökfält och diverse filtreringar kan du hitta igen den order du söker efter. Därifrån kan ett återköp genomföras och de två köpen kopplas ihop, vilket gör att du även kan se vad som tidigare betalats ut. Både återköp på hela kvittot samt delar av det är möjligt.

Läs mer om alla våra produkter här.

Ines Santos avatar

Ines Santos, Insights manager