Kom igång!

Få en snabb demo av våra produkter

Fyll i dina uppgifter så hör du från oss direkt i din inkorg.

Feature image

Så kommer du igång med Leeroy – snabbt och smidigt

april 13, 2022 by Ines Santos

Att komma igång med Leeroys tjänster är både smidigt och enkelt. Vi hjälper dig från stunden du bokat demo till att du fått ditt nya system på plats. Här ger vi dig en simpel steg för steg-guide och berättar mer om hur resan med Leeroy ser ut.

Steg 1: Våra produkter

Är det dags att ta nästa digitala steg i din verksamhet? Kanske vill du sätta upp ett skräddarsytt kassasystem, en egen app eller en expresskassa där gästen själv kan beställa? Kanske vet du inte riktigt vad du behöver? Då hjälper vi dig ta reda på det!

Boka en demo av våra produkter via hemsidan – så hjälper vi dig att ta fram den perfekta kombinationen för dig.

Steg 2: Boka en demo – få svar på dina funderingar

Hur funkar egentligen Leeroys produkter? Vilka integrationer är möjliga? Hur visas inkommande beställningar på köksskärmen? Frågorna kan vara många! För att få alla dina frågor besvarade bokar du en demo via vår hemsida. Där fyller du i ett formulär med dina kontaktuppgifter tillsammans med en kort beskrivning av ditt företag. Vet du redan vilka av våra tjänster du är intresserad av? Då skriver du det!

Steg 3: Genomgång av din verksamhets behov

När du bokat en demo kommer du i kontakt med någon av våra säljare, och kan boka in ett möte en dag som passar dig. Under mötet går du och säljaren igenom din verksamhet, behov och diskuterar vilka lösningar som passar just dig. Du får information om fördelarna med de olika lösningarna, hur de funkar och såklart en demonstration av produkterna. Här har du möjlighet att få alla dina frågor besvarade.

Vanliga frågor som blir besvarade under en demo:

●  Vilka produkter passar min verksamhet?

●  Hur fungerar varje enskild produkt och hur hänger produkterna ihop?

●  Vilka integrationer finns?

●  Hur fungerar lojalitetsappen?

●  Hur visas beställningar på köksskärmen i köket?

●  Hur fungerar back office?

●  Vilka rapporter kommer jag åt?

Steg 4: Din verksamhetens tekniska kravställning och behov

Efter en demo diskuterar vi din verksamhets tekniska kravställning och behov, tillsammans med din personal och eventuella stakeholders. Är det möjligt att installera en expresskassa utomhus? Hur fungerar bongarna? Kan man integrera ett BI-system med nuvarande bokföringssystem? Den typen av tekniska frågor får du svar på i detta skede.

Efter en eller flera genomgångar av våra produkter har vi tillsammans hittat den bästa lösningen för din verksamhet – och då får du en offert. När du bestämt dig för att ta nästa digitala steg och känner dig trygg med våra produkter är det avtal och signering. Välkommen till Leeroy-familjen!

Steg 5: Installation

Efter godkänd offert bokas ett uppstartsmöte med dig, vårt installationsteam och Leeroys Customer Success Manager. Under detta möte diskuteras tidsplanen och vi sätter upp en konkret plan. Därefter beställer vi hårdvara och gör en sight visit för att säkerställa att du har alla förutsättningar som krävs gällande el och nätverk. Många gånger är detta ett krångligt och tidskrävande moment att göra själv, därför sparar en sight visit dig både tid och pengar. Om något saknas hjälper vi dig! Inlösenavtal, hårdvara – allt sånt fixar vi.

När alla delar är på plats bestämmer vi datum för installation och genomgång av de nya tjänsterna i din verksamhet.

Steg 6: Onboarding – lär dig ditt nya system

Dags för onboarding! Här går Customer Success Manager och Service Desk igenom alla moment, tidsplanen och rätar ut eventuella frågetecken. Du ställer frågor – vi besvarar dem och utbildar dig i våra produkter. Här får du hjälp med:

●  Inlösenavtal med våra partners

●  Förmånliga priser

●  Användningen av ditt nya system

●  Stöttning genom hela processen

Men vilka förväntningar finns på dig efter en onboarding? Vad du levererar påverkar även våra möjligheter av leverans. Därför är det viktigt att du:

●  Applicerar din nya kunskap i ett tidigt skede – annars finns en risk att du glömmer viktiga delar. Dessutom behöver du ha genomfört många delar innan du kan gå vidare med andra utbildningar

●  Skickar in grafiskt material och annat underlag – detta krävs bland annat för att vi ska kunna bygga appen och göra eventuella förändringar

●  Håller tidsplanen

Vår Customer Success Manager finns med dig även efter en onboarding. De hjälper dig med alla möjliga saker; när du vill bolla lojalitetsidéer, behöver allmän stöttning eller när du vill ha hjälp att ta fram insikter om din verksamhet.

Steg 7: Support

Från det att du är installerad och har hårdvaran på plats kan du kontakta vår support. Hit kan du höra av dig vid frågor om appen, anslutningsproblem eller när du behöver guidning i kassan – vi finns tillgängliga i alla lägen!

Att komma igång med Leeroy är snabbt, smidigt och enkelt – och vi hjälper dig genom hela processen. Boka demo och kom igång idag!

Ines Santos avatar

Ines Santos, Insights manager