Innan Pizza Hut började använda Leeroy hade de bara en hemsida och ett vanligt kassasystem, så de insåg att de behövde en stor digital uppgradering. Genom Leeroys fullständiga system har de nu uppgraderat till molnbaserade kassor, köksskärmar, självbetjäningskassor, såväl som deras egna Pizza Hut app och onlinebeställning på pizzahut.se.
Bortsett från att få den digitala uppgraderingen som de behövde ville Pizza Hut skapa mer lojalitet och fördjupa relationerna med sina restauranggäster. Leeroys white label-app var precis vad de behövde!
Med ett engagerat och stadigt fokus på appen har Pizza Hut lyckats få in både nya kunder och behålla sina befintliga. Och de ansträngningar de har lagt på att marknadsföra appen och erbjudandet online visade sig löna sig speciellt mycket när coronaviruset slog ner över Sverige.
När intäkterna i Sveriges restaurangbransch sjönk, använde Pizza Hut Leeroys digitala verktyg för att anpassa sig snabbt och växte otroligt nog onlineförsäljningen med 285% mellan 1 mars och 1 april 2020.
Med sina digitala försäljningskanaler på plats – genom appen och onlinebeställningen på hemsidan – kunde de snabbt vända sin kommunikation när restriktioner om distansering infördes, och börja marknadsföra alternativet att beställa mat online istället.
Som ett resultat ökade de sin takeaway-försäljning i butik, online och i appen med 80% mellan den 1 mars och 1 maj. Appnedladdningarna ökade också – med 267% under en tvåveckorsperiod från den 20 mars.
Med en direktkanal till sina kunder kan Pizza Hut skapa attraktiva erbjudanden, göra kampanjer och belöna sina lojala kunder lite extra. Kombinationen av appen och onlinebeställningen på hemsidan gör det möjligt för Pizza Huts gäster att få den mat de vill ha, när de vill ha den – utan att stå i kö.