För Taco Bar har det varit viktigt att hänga på den digitala food tech-trenden och erbjuda fler alternativ för gästerna att beställa. Under 2020 valde Taco Bar därför Leeroy som partner för att digitalisera sin verksamhet. I branschen är det viktigt att ligga i framkant och fortsätta utveckla digitala tjänster och system, något som Leeroy gör, menar Christoffer Ljungstrand, Digital Manager på Taco Bar. 

– Leeroys största fördel är att allting är integrerat i samma system. Det finns digitala beställningskanaler och ett kassasystem där allting hamnar på samma ställe. 

För ungefär ett år sedan tog Taco Bar beslutet att byta ut det tidigare kassasystemet till Leeroys POS – för att maximera de digitala möjligheter som systemet ger. 

– Den stora skillnaden mellan de två systemen är att Leeroys POS är ett molnbaserat system där vi får möjligheter att påverka i större utsträckning, i förhållande till ett serverbaserat kassasystem, säger Christoffer. 

Taco Bar har en digital vision. En vision om att förstå sina gäster och möta deras behov. För att möjliggöra detta skapades Taco Bar Club – ett lojalitetsprogram som låter kunderna förbeställa, samla poäng och få skräddarsydda erbjudanden. Något som skapar lojalitet på riktigt!

I sin vision att förstå sina gäster har Taco Bar tillsammans med Leeroy hittat de senaste digitala lösningarna grundat i besökarnas efterfråga att beställa mat genom mobilen, även på plats i restaurangerna. 

– Numera har Taco Bar en app där gästen kan slå sig ner vid ett av våra bord och beställa mat och dryck via appen. Man skriver in sitt bordsnummer och blir serverad vid bordet. 

Appbeställningar är något som underlättat mycket under pandemin när restaurangerna haft det tufft. Taco Bar märkte ett tydligt förändrat beteende bland gästerna som gett lärdomar och goda resultat. 

– Vi har gäster som väljer våra digitala beställningskanaler i högre grad än tidigare, före corona. 

Möjligheterna att beställa sin mat via appen har gett positiva effekter både i beställningsflödet och i restaurangens arbetssätt. 

– Tack vare den digitala beställningskanalen har vi mer tid att ta hand om våra gäster och kan lägga mindre tid på att ta emot ordrar. 

Här kan du läsa mer om hur digitala bordsbeställningar blev en succé för Taco Bar.

digitala bordsbeställningar och kassasystem
Christoffer Ljungstrand, Digital Manager på Taco Bar