Feature image

Vi lanserar nya tjänster för att hålla köken öppna

april 14, 2020 by Anders Härén

Jag har träffat många restaurangägare genom åren, och det är ytterst få som startade sin första restaurang bara för att tjäna pengar. Restaurangbranschen är byggd på passion – passion för god mat och minnesvärda upplevelser. Och nu när COVID-19 skakar om branschens grundvalar måste vi göra allt vi kan för att hjälpa restaurangerna behålla sin passion och fortsätta ha öppet! Vi startade Leeroy för att hjälpa restauranger att behålla den där passionen genom att ta bort onödiga, ofta teknikrelaterade, hinder. Hinder som hotar att släcka den där ursprungliga glädjen, och som kan göra det riktigt tungt att driva restaurang. Vi har byggt verktygen som underlättar för restaurangägare att göra sitt jobb, särskilt i dessa tider. Och till skillnad från vissa av våra konkurrenter har våra lösningar rullat i skarp drift i flera år så vi vet att de fungerar. Därför vill vi nu göra det möjligt för fler att ta del av dem.  Mitt i allt det mörka känner jag glädje när jag ser hur våra lösningar gör skillnad. När allt fler människor stannar hemma och minskar social kontakt på grund av COVID-19 ser jag hur de restauranger som använder våra lösningar, t.ex. Pizza Hut, klarar sig bättre. De har väsentligt lägre försäljningstapp än branschens genomsnitt. Men det räcker inte och därför har vi valt att lägga in ytterligare en växel.

Gratistjänst för onlinebeställningar

I mitten av mars makulerade vi alla utsända fakturor och rullade ut månatlig rabatt till alla våra kunder. Detta kommer fortgå så länge krisen pågår. Vi har startat flera nya initiativ för att hjälpa och utbilda våra kunder att få ut maximalt av de tjänster de nyttjar. Speciellt onlinebeställningar från app/hemsida, take-away, samt riktade och personliga app kampanjer. Samtidigt öppnar vi idag upp för att hjälpa även de restauranger som inte är kunder hos Leeroy. Vi för daglig dialog med restaurangägare som vill komma igång med att ta emot beställningar från app/webb men inte har tid att byta till Leeroys kassasystem. Därför lanserar vi möjligheten för alla restauranger att använda vår webblösning för onlinebeställningar – oavsett vilket kassasystem de har. Där ingår även utkörning som val då vi pratat med många restauranger som nu går ihop för att starta egna sådana initiativ. Från och med idag och till 1 september erbjuder vi dessutom vår kompletta lösning gratis under de första 12 månaderna till alla nya kunder. Där ingår förutom restaurangbranschens bästa app för förbeställning och kundlojalitet även iPad-baserade kassor samt Leeroy Cloud där alla kassor kan uppdateras direkt och statistik över försäljning och verksamhet går att följa i realtid.

Vi är ett techbolag och kan ställa om fort

Leeroy är ett techbolag med stora muskler som byggt all teknik själva. Det innebär att vi snabbt kan ställa om våra prioriteringar för att hjälpa våra kunder, och det är precis vad vi gör. Under april lanserar vi löpande ett antal initiativ för att hjälpa våra kunder i dessa svåra tider. Redan nästa vecka kan man lägga till utkörning som alternativ i appen eller på sin webbsida. Då lanserar vi även möjligheten att skicka bordsnummer från appen in i köket för att kunna beställa från bordet och hjälpa restaurangerna följa regeringens direktiv om att minimera folksamlingar. Och det här är bara början. Varje dag får vi in nya, goda idéer (nåja, de flesta iallafall) på hur vi kan anpassa våra lösningar eller lansera nya funktioner för att hjälpa våra restaurangkunder ta sig igenom den här krisen.

Börja ta emot onlinebeställningar via din hemsida eller sociala medier

Just nu är tid den viktigaste faktorn och talesättet “Tid är pengar” har aldrig varit mer sant. Om du behöver lösningar för att kunna ta emot onlinebeställningar, behålla eller få nya stamgäster – slå oss en signal. Hela företaget står redo att hjälpa till.

Ring någon av våra säljare direkt:

Marcus Hällfors +4676-314 92 47, Kristoffer Krukowski +4673-961 35 79

Jakob Hanstorp +4673-961 35 04, Petter Hvid +4670-292 32 27

Anders Härén avatar

Anders Härén, CEO

Working hard to help the restaurant industry.

@ahaeren